اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

نقش من چیست ؟!


هویت !


آوریل 28, 2008




بعضی ملاقات‌های کوتاه منجر به روابطی دیرپا و تاثیرگذار می‌شوند. حدود دو سال پیش در صف خرید بلیط قطار در سن‌مالو

(شهری در ساحل غربی فرانسه) با «لوران» ( Laurent ) آشنا شدم.


اهل بروکسل بود و به اتفاق دوست‌ {دخترش} ماری و گروه بزرگی از دوستان‌ به سن‌مالو آمده بودند که فوتبال ساحلی بازی کنند. آن روز عصر را با آن‌ها گذارندم.


لوران با لکنت و مکث صحبت می‌کرد و فهم گفته‌هایش کمی دشوار بود. اما بی‌نهایت روراست و صمیمی بود و شخصیت محکم و انسان‌دوست‌اش از همان لحظه‌های اول در میان کلمات تاریک می‌درخشید. غروب همان ‌روز لوران و ماری

به بروکسل بازگشتند،‌ ولی گفتند حتما بهشان سر بزنم.


برای سرزدن به آن‌ها برنامه‌ریزی خاصی نکردم، اما چند هفته بعد که به قصد هلند از بروکسل عبور می‌کردم فرصت مغتنمی پیش‌ آمد که لوران را هم ببینم. لوران بروکسل را نشانم داد و از معماری و تاریخ‌چه شهر و مردمش گفت. در همان چند ساعت کلی به هم نزدیک شده بودیم.

موجود دوست‌داشتنی‌ای بود.


عاقبت خسته از راه‌پیمایی طولانی، کنار مجسمه‌ای که مورد علاقه‌اش بود نشستیم.

لوران گفت از زنده‌گی روزمره‌اش خسته شده و می‌خواهد کاری کند متفاوت، کاری خیلی خیلی متفاوت. می‌گفت چیزی در زنده‌گی‌اش کم است.


از چه کمبودی صحبت می‌کرد؟ کار خوب و تحصیلات عالی داشت. عشق و روابط اجتماعی هم که داشت. آیا لوران دیوانه بود؟


اسم این مجسمه را گذاشته‌ام «عشق جاودان». باید کنار این مجسمه نشست و به همه عاشقانه‌هایی که همیشه از آن‌ها گریخته‌ایم فکر کرد…


حدود یک‌سال پیش لوران خبر داد که به « سازمان پزشکان بدون مرز » ملحق شده. لوران البته پزشک نبود، ولی برخلاف تصور اولیه خیلی‌ها

(از جمله خودم) بخش قابل توجهی از کسانی که در این سازمان کار می‌کنند پزشک نیستند و بدنه پشتیبانی و عملیاتی آنرا تشکیل می‌دهند.


کلی دست و دلم لرزید وقتی این خبر را شنیدم. عجب جسارتی داشت. کار خوب و زنده‌گی بی‌دغدغه‌اش در بروکسل را رها کرده بود و رفته بود وسط صحرا و بیابان‌های دوردست کنار هولناک‌ترین بیماری‌های واگیردار مانند «ابولا» کار کند.


هر سال دو یا سه بار مرخصی می‌داشت، بدون دسترسی به اینترنت (فقط از طریق یک حساب مشترک با همه همکاران دیگر می‌توانست ای‌میل بفرستد)، حقوق و مزایا فوق‌العاده کم (پزشکان بدون مرز یک سازمان غیرانتفاعی با بودجه محدود است) و کارش هم خطرناک و طاقت‌فرسا می‌بود در مناطقی که جنگ‌، بیماری یا بلایای طبیعی قدرت‌نمایی کرده است.


زندگی چیست؟ انگیزه «بودن» چیست؟ در میان انبوه زمان‌های شکسته و نیم جویده و نیم‌خورده، این «تن» و «جان» لحظه‌ به لحظه بی‌معنی‌تر می‌شود.

مثل قطره‌ای جوهر که در ظرف آب چکیده باشد، مفهوم زنده‌گی آرام آرام در بستر روزمره‌گی پخش می‌شود، کمرنگ‌ می‌شود و عاقبت رنگ می‌بازد.


گزارش‌های لوران هر چند هفته یک‌بار می‌رسد. از کنگو به سومالی رفته… الان در اتیوپی است… لحن‌اش پر از هیجان است، هیجان و غرور و سرزنده‌گی. تا جایی که یادم هست لورانی که پای مجسمه «عشق جاودان» دیدم این‌طور پرغرور و شاد نبود.


دوستان من،

فردا برای مشارکت در یک پروژه برای مبارزه با اپیدمی ابولا (Ebola ) به غرب کاسای در کنگو می‌روم. از این‌جا به کینشازا پرواز می‌کنم، شب را آن‌جا می‌مانم، بعد با یک هواپیمای کوچک به دهکده‌ای می‌روم که اردوگاه ما در مجاورت آن بنا شده است.

ما 17 نفر خارجی و 150 نفر محلی خواهیم بود و شب‌ها در چادر می‌خوابیم. کار اصلی ما

در آن‌جا عبارت از آموزش جامعه روستایی در مورد خطرات ابولا، طریقه شیوع ویروس آن و روش‌های جلوگیری از گسترش آن خواهد بود. در حال حاضر اپیدمی تا حدود زیادی کنترل شده و فقط یک بیمار در قرنطینه به سر می‌برد. پیش‌بینی شده که سه مورد در هفته آینده قرنطینه شوند. من آن‌جا به عنوان مسئول امور مالی، نیروی انسانی، موضوعات قانونی و کلا خدمات اداری مشابه مشغول خواهم بود و تا پایان این پروژه (3 ماه) آن‌جا می‌مانم.


اگزوپری، خلبان شاعر و ماجراجوی رام‌نشدنی در «زمین انسان‌ها» می‌نویسد:

باید نقش خود را هر چقدر هم که کوچک باشد پیدا کنیم.

شاید لوران نقش خودش را پیدا کرده. دلم می‌خواهم مثل «لوران» که نقش خود را یافته،

نقش کوچک خودم را بیابم.

از خودم می‌پرسم « نقش من چیست؟»

از سایت بامدادی


پینوشت :

وقتی داشتم متن بالا رو میخوندم یاد دوران نوجوانی خودم افتادم که سرشار از انرژی سازندگی بودم و به دنبال راهنمائی همه فن حریف بودم که از جنس خیلی از ماها نیست و نخواهد بود،

در راه هدف مصمم است و درست هم میرود،

پیش به روی سعادت .

بدون اغراق، از سردرگمی خودم پریشان بودم که بالاخره پیدایش کردم

برنامه ای را که تیرش به خطا نمیرفت،

مطابق منطق بود و بی نقص، عقل بود و عشق و یادم میداد که تسلیم حق باشم،

از همه مهمتر از طرف یک بی نظیر بود... .

شاید باور نکنید ولی من تو یک تصمیم حیاتی و بزرگ اسلام را پیدا کردم .

ما تو ایران زندگی میکنیم ولی من اگه تو یه جای دیگم بودم اسلام رو پیداش میکردم .

آره به خاطر اینکه خودمون پیداش نکردیم و هی تو گوشمون خوندن برامون شیرین نیست .

در ضمن پایه بحث تو این زمینه ام هستم ... !

برای تصمیمم هم دلیل موثق دارم !


( برای اطلاعات بیشتر به قسمت موضوعات در سمت راست وب مراجعه کنید )



بهترین لحظات زندگی   <<< مطلب قبلی   ::   مطلب بعدی >>>   مهر خداوندی



نظرات 2 + ارسال نظر
امیر دهنوی جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 02:05 ق.ظ http://www.linknegar.com

سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید. از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موترهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید.فقط قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید.برای ایندکس شدن بهتر، پس از این که مطلب را در وبلاگ یا سایت خود قرار دادید، آن مطلب را باز کنید و از قسمت آدرس بار مرورگرتان لینک را کپی کرده و به عنوان لینک جدیدی در لینک نگار ثبت کنید. چنانه خود قادر به قرار دادن لینک باکس نبودید با کارشناس ما تماس بگیرید تا کمکتون کنند.

سلام امیر آقا !
نظر رو تائید کردم که میهمانان کافه هم بخوانند، همین !

؛)

پرسرعت ترین سیستم آپلود ایرانیان جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 03:23 ق.ظ http://www.irupload.ir

سلام
امیدوارم که حالتون خوبه خوب باشه.
اگه یه وقتی خواستید عکسی رو اینترنت منتشر کنید و یا با بقیه به اشتراک بزارید ، آپلود سنتر ما با بالاترین سرعت لود عکس و امنیت بالا و امکانات ویژهی دیگه منتظر میزبانی دائمی عکسهای شماست.
حتما به سایت ما سر بزنید.
موفق باشید.

پرسرعت ترین سیستم آپلود ایرانیان

سلام - حرفتون رو تائید میکنم اما به اینجا هم سری بزنید ؛

www.picofile.com

سایت بالا از خدمات گران بهای مدیران blogsky است... .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد